Min snälla tändläkare

Wow! Jag har nog hört alla historier om hemska tandläkare som stoppar ner hela handen i munnen eller rispar tänderna galet hårt men idag hände ett mirakel. Jag hade förmodligen dom snällaste och gulligaste tandläkarna någonsin. Hos Folktandvården satt jag och pillade alldeles för nervöst på en av mina hår snoddar när Lotta välkomnade mig in i ett av rummen. Hon var allmänt trevlig och väldigt glad. Jag fick lära mig en hel del också!

Som t.ex.

  • Skölj inte ur munnen efter du har borstat tänderna. Eftersom floret från tandkrämen försvinner då.
  • Ta tandkräm över hela tandborsten och smörj in tänderna med tandkrämen först innan du börjar borsta så att de inte blir en klump med tandkräm på en plats i munnen.
  • Låt dina tänder vila! Det tar 2 timmar för någonting i tanden att komma tillbaka (fråga mig inte vad!) som gör tanden hård efter att du har ätit. Passa dig för små ätandet så att dina tänder inte går och blir mjuka! ^^

Lotta var så mjuk när hon satte i den där fruktade rönken mojängen som tar kort på tänderna och det tog inte mer än 30 sekunder på var sida! (Annars har jag fått ligga där med mojängen i munnen i 5 minuter och bita hårt så att det gör ont i hela munnen :S) Sedan kom Margarita som skulle kolla efter tandsten. Även hon var hur snäll som helst! Hon var så gullig och pratade igenom hela risp processen med mig! Risp mojängen gick snabbt och enkelt och gjorde inte ett dugg ont som det brukar<3 Jag tackade Lotta och Margarita med varsin handskakning och lämnade Folktandvården och kunde inte sluta le! Människor runt omkring mig måste ha trott jag var knäpp som gick runt och log utan anledning, men det var lite dom viste då för vem kan inte sluta le efter ett så underbart tandläkarbesök?



Kommentarer
Postat av: jennypenny

hahaha, du måste inte ha haft snälla tandläkare innan :S

2010-08-16 @ 14:29:20
URL: http://repeaterbeater.blogg.se/
Postat av: Linnéa

say whaat en vänlig tandläkare!?min tandläkare är oond!D:

2010-08-18 @ 14:32:36
Postat av: AAAAAAAAAAmanda!

Haha, det kanske är nåt man ska satsa på? Att bli en supervänlig tandläkare? Det verkar ju vara ett bristyrke :D

2010-08-22 @ 10:54:24
URL: http://kisswithafist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0